news-inner
clock09:00 calendar-gray 05 Sentyabr 2019 view-gray876 dəfə oxunub
view-gray876 dəfə oxunub

O, bakılılarla qarabağlıları üz-üzə qoymuşdu

Kulis.az Sevda Sultanovanın “Yeni filmlərimiz” layihəsində “Ölüm növbəsi” filmini təqdim edir.

Süjet: Əhvalat Bakıətrafı kəndlərin birində baş verir. Baş qəhrəman Şamil (Şamil Süleymanlı) iki illik yuxudan sonra ayılır. Yuxudan ayılan Şamil dama çıxaraq ruhunun, günahlarının təmizlənməsi üçün tanrıya yalvarır. Onun bu müddətdə kənd sakinlərinin nə iş gördüklərini, hansı gizli niyyətlərinin olduğunu bilməsi, öncəgörmələri bir qism insanı narahat eləyir. Çirkin pullarla zənginləşən Murtuzun (Abbas Qəhrəmanov) yüksək rütbəli məmur Zeynalla (Cahangir Novruzov) işbirliyini bilən Şamil bu barədə onlara xəbərdarlıq eləyir. Onlar Şamili yollarından götürməyi qərara alırlar…

Rejissor Fikrət Əliyevin “Ölüm növbəsi” filmi 2009-cu ildə Sınaqfilm prodüser mərkəzində çəkilib. Törəmə süjet xətlərinin çox olduğu filmdə, müəllifin ana xəttdən tez-tez yayınması, əsas personajın, onun hekayəsinin digər kiçik hekayələrin fonunda görünməz qalması, artıq kadrlar, epizodlar strukturda pintilik, anlaşılmazlıq yaradıb. Misalçün, Murtuzun qızı Baharla (Aytac Nuri) kasıb Laçının (Mirkamil Kamilov) münasibətlərinə geniş yer verilməsi, onların məzmunsuz romantik, klipvarı təsvirləri, atasının qızının Laçınla ailə qurmasına qarşı çıxması, Laçının anasının (Gülər Nəbiyeva) xatirələri əhvalatın yarısını təşkil edir: vaxtilə məcburi köçkünolan Murtuzu, ailəsini Laçının atası Kazım (Elşən Rüstəmov) himayə edib, onlara evində sığınacaq verib. Və Murtuz varlanandan sonra artıq həyatda olmayan Kazımın ailəsini aşağılayır, təhqiramiz münasibət bəsləyir. Halbuki, bu cür həssas məsələlərdə (bakılı-qaçqın münasibəti) müəlliflərin diqqətli olması gərəkir. Başqa bir xətdə bərbər Əmirqulu (Qorxmaz Əlili), onun bərbərxanasına gələn müştərilərlə duzsuz, klişe zarafatları, Əzrayılla qarşılaşması epziodları təsvir olunur. Bu epizodlar zəncirində Şamil obrazı harasa yox olur, yaddan çıxır.

Anladığım qədərilə müəllif, bir kəndin mənzərəsini müxtəlif situasiyalar, personajlar vasitəsilə qurmaq, kollaj yaratmaq istəyib. Nəticədə isə yarımçıqlıq, natamamlıq əhvalatı bütünləşdirməyib. Ümumilikdə kinohekayənin məqsədi, ideyası aydındır: əhvalatın mərkəzində mənəvi dəyərlər, xeyirlə şərin mübarizəsi, sevgi dayanır. Ancaq rejissorin mövzuya münasibəti son dərəcə üzdəndir, o, əhvalatını publisistiklikdən, pafosdan arındırmır. Üstəlik, Şamilin didaktik tonu (onun ruhunun təmizlənməsindən ötrü dediyi monoloqu, “onların sevgisinin qarşısında heç kim dura bilməz” kimi təsirsiz fikirləri və s.) filmin bədii məqsədinə kölgə salır, onu sxematikləşdirir.

Bundan başqa rejissor surreal qatda işləməyə cəhd edib. O, nəqlində yuxu ilə gerçəkilik arasında sərhədi yox etməyə, hansısa irrasional dünyada gəzişmələrə, fantasmaqorik mühit qurmağa çalışır: Əmirqulunun gözünə balaca Əjdər (Orxan Hüseynli) Əzrayıl cildində görünür.

Və ya Şamil kənd sakinlərinin ölüm növbəsində dayandığını görür. Başqa biri kənd sakini Baharın yuxuda gördüklərinə reallıqda şahidi olur. Finalda Şamil ölür, dəfn olunur, kənd sakinləri isə Şamili evdə yatmış görürlər. Sürrealizmə xas olan xaotiklik, nəqldəki kəsimlər, absurdluq, dünyanın irrasional dərki, təhtəlşüurla, yuxuyla işləmə, reallıqda uyğun gəlməyən nəsnələrin kinoda uyğunuğu düşünülmüş metoddur, əsərin ideyasına xidmət edir, məntiqi var. Fikrət Əliyevin yozumundakı sürrealizmdə isə absurdluq yox, cəfənglik mövcuddur: Əzrayılın balaca Əjdərin cildində görünməsinin, ölüm növbəsində dayanan qızcığazın sonradan qəzaya uğramasının məntiqi anlaşılmır, ağıl dişi çıxaran qocanın, onun tum satan arvadının, qatıq satan uşağın, yoldan keçən qadının oğluna “sən də oxumasan o uşaq kimi qatıq satacaqsan” kimi kadr yığnağı filmə daxil olmasının səbəbi qaranlıq qalır. Yağışın təmizlik simvolu kimi verilməsi isə çoxdan köhnəlib və ən əsası o yeni kontekstə daxil edilmir, müsbət və mənfi qəhrəmanların qarşıdurması, Şamil obrazının təyinatı plakat üslubundadır. Sosial tənqidlərin bədii həlli yoxdur. Filmin tək-tük məziyyətlərindən biri operator işi (Rafiq Quliyev) - uğurlu, dolğun rakursların seçilməsidir.

Oxşar xəbərlər

Xəbər lenti

Zəngilanlı aktyor: "Ordan çıxan gün 11 yaşım tamam olurdu" - Video-söhbət
16:30 24 Oktyabr 2020
Türkiyəli yazar vəfat etdi
15:26 24 Oktyabr 2020
Azərbaycanlı rəssamın sərgisi İstanbulda
14:19 24 Oktyabr 2020
Tolstoy hansı şairin qızını sevmişdi? - Elçin yazır...
13:30 24 Oktyabr 2020
Ömürlə peşmanlıq oyunları - Cavanşir Yusifli Kulisdə gedən hekayədən yazır
12:21 24 Oktyabr 2020
Ajda Pekkan: “Azərbaycanlı qardaşlarımıza sevgi göndərirəm”
11:12 24 Oktyabr 2020
Şəhid olan Milli Qəhrəman haqqında film - Video
10:06 24 Oktyabr 2020
Vətənim adamlar - Sevda Sultanova yazır...
09:00 24 Oktyabr 2020
“Pişiyin evi” onlayn göstəriləcək
18:49 23 Oktyabr 2020
Nazirlik Zəngilanda dağılan məscidlə bağlı bəyanat yaydı
18:15 23 Oktyabr 2020
Azərbaycan əsgərinə heyrətlənən erməni hərbçi
17:31 23 Oktyabr 2020
Bütün zamanların ən gözəl aktrisasının həyatı film olur
16:53 23 Oktyabr 2020
Kino tarixinin ən qorxulu filmləri açıqlandı
16:11 23 Oktyabr 2020
Yapon caz ifaçısı Azərbaycan ordusuna pul köçürdü
15:29 23 Oktyabr 2020
Beynəlxalq Türk Mədəniyyəti və İrsi bəyanat yaydı
14:52 23 Oktyabr 2020
Allahı danan müəlliminin başına stul çırpdı, ömür boyu övladı olmadı, qızlığını xalası oğluna qısqandı - Xalq artistindən maraqlı faktlar
14:15 23 Oktyabr 2020
Facebookda yayılan təhlükəli döyüş videoları
13:34 23 Oktyabr 2020
Köçkünlük statusu – Sevinc Elsevər yazır...
12:47 23 Oktyabr 2020
Dağıdılan, dəyişdirilən, yer üzündən silinən abidələrimiz
12:04 23 Oktyabr 2020
“Bitls” qrupunun keçmiş üzvündən yeni albom
11:18 23 Oktyabr 2020